דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חופשה בצפון 

מאת    [ 14/12/2010 ]

מילים במאמר: 509   [ נצפה 2129 פעמים ]

כשיוצאים לטיול או לחופשה בצימר בצפון, אחד הדברים שתמיד בודקים לפני שבוחרים את הצימר הוא "מה נעשה בחופשה? איפה נטייל? ואיזה אטרקציות יש באזור שמתאימות לנו?" ביחוד כשיוצאים לחופשה עם ילדים.

אז הנה כמה רעיונות לאטרקציות ופעילויות לילדים כדי להקל על מלאכת השלמת הפאזל הזה שנקרא "תכנון החופשה".

המוזיאון הפתוח בתפן

באזור התעשייה של תפן, סמוך לכפר ורדים, הוקם לפני מספר שנים המוזיאון הפתוח – מוזיאון ענק המכיל בתוכו תתי-מוזיאונים, כל אחד מהם עוסק בקטגוריה שונה. ישנה גלריה לאמנות עם תערוכות מתחלפות שמציגות ציורים ופסלים של אמנים שונים, ויש גם גן פתוח ובו פזורים כ-100 פסלים שונים. יש את "מוזיאון היקים" או בשמו האמיתי – המוזיאון ליהדות דוברת גרמנית, שמציג את פועלם והשפעתם של היקים על הארץ, את מוזיאון אמנות התעשייה ובו מיצגים של כלי עבודה עתיקים ומודרנים, והדבר שהכי אהבתי הוא אוסף המכוניות העתיקות של התעשיין איתן ורטהיימר, שמכיל כ-40 דגמי מכוניות עתיקות ויפהפיות שיגרמו לכל חובב רכב להזיל ריר. אגב, הכניסה למוזיאון היא חינם לחיילים.

טיול בסמטאות עכו

ואם כבר הזכרתי דברים עתיקים, אז למה לא לקפוץ לאחת הערים העתיקות ביותר בארץ שנמצאים בגליל המערבי, לחופי הים התיכון – עכו? מתחילים בביקור בשוק שלה, שהוא אחד מהצבעוניים והססגוניים שאי פעם תפגשו, ומציג בגאווה את אווירת הדו-קיום עם סוחרים יהודים וערביים זה לצד זה. ממשיכים בניגוב חומוס באחת מהחומוסיות הרבות המפוזרות, שיש כאלו שיטענו בתוקף שהן הטובות ביותר בארץ, ומסיים בביקור בעיר העתיקה.

שם אפשר פשוט לטייל לאורך החומה, או להוסיף לכך גם ביקור באתרים השונים שמנסים לאצור את ההיסטוריה, כגון מוזיאון "אוצרות החומה" שבו תראו אוספים של פריטים עתיקים וגם אגף שמשחזר את השוק שהיה כאן לפני כמאתיים שנים, מוזיאון אסירי המחתרות שילמד את הילדים שיעור או שניים בהיסטוריה שלנו בארץ, וגם אולמות האבירים שמציגים את חיי האבירים הצלבנים שחיו בעכו.

 

קייאקים בכפר בלום

כמעט כולם מכירים את הקייאקים שיש בכפר בלום שבגליל העליון. הרבה יותר מזה מכירים את אתר ראש הנקרה, עם מערות הנקרות המפורסמות שלו שהטבע יצר באלפי השנים האחרונות. מה שלא הרבה יודעים זה שגם אפשר לשכור קייאקים בחברת הקייאקים של ראש הנקרה ולטייל בתוך המערות היפהפיות עם קייאק, כדי לחוות אותן באופן שונה ומיוחד. לא משנה אם אתם זוג, משפחה או קבוצה, בראש הנקרה ישמחו לארגן לכם פעילות שתכלול גם קצת שיט היכרות בחוף הים התיכון, גם את המערות, ותסתיים לבסוף בקיבוץ בצת.

ילדים בקיבוץ בצת

ואם כבר קיבוץ בצת אז דעו לכם שזה אחד המקומות האידיאליים ביותר לחופשה שכוללת גם ילדים. האירוח הקיבוצי שלהם מפנק ונחמד, ולצד הצימרים, כלומר יחידות האירוח, פרוש מרבד דשא רחב ידיים שבו הילדים יכולים להשתעשע או לשחק במתקנים הפזורים עליו. בנוסף ילדים עירוניים (כלומר "עירוניקים" בשפתם של הקיבוצניקים) יישמחו לצאת לסיור חוויתי ברפת בעקבות החלב, החל מהתחלת גידול העגלה, עבור בחליבתה וכלה בקבלת כוס שוקו טרי וטעים.

כמובן שיש עוד אינספור אטרקציות בצפון – טיולי ג'יפים וריינג'רים ביערות השונים, סנפלינג במערת קשת, וגם סתם טיולים רגליים בטבע. הבעיה היא שאי אפשר לכתוב על הכל, אז אלו הם ארבע רעיונות שאני אהבתי. אתם מוזמנים לחשוב על רעיונות מקוריים משלכם.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב